Dnešek na německém trhu byl jednoznačně ve znamení prodejů: hlavní index DAX ráno otevíral na hodnotě 6464 bodů, aby se ihned pod vlivem zpráv o oslabujícím dolaru vydal ještě níže. Dno pak našel na hodnotách 6367 bodů, kde se pohyboval po většinu obchodního dne. Zlepšení nastalo až v důsledku otevření amerických trhů, které po dni volna začaly opět ovlivňovat všechny světové burzy, nicméně nejednalo se o žádný zásadní pohyb vzhůru, takže DAX nakonec zavíral na hodnotě 6406 bodů. Zprávu, která by mohla naznačovat obrat k lepšímu, dnes přinesly agentury ohledně největšího evropského výrobce letadel, společnosti Airbus (mateřská firma EADS), která očekává, že letouny A380, u nichž byly dodávky zpožděny, obdrží technickou certifikaci do 13. prosince. Podle představitelů společnosti, společnost věří, že Certifikát o nepropustnosti vzduchu od obou regulačních orgánů, a to od Federálního leteckého úřadu USA (Federal Aviation Administration, FAA) a Evropské agentury pro bezpečnost letectví (European Aviation Safety Agency, EASA). Je otázkou, zda tyto certifikáty pomohou zvrátit nepříznivý vývoj společnosti, neboť při zpoždění dodávek o cca dva roky proti původnímu plánu, společnost zaznamenala již několikáté zrušení objednaných letadel. Naposled tak byla stornována objednávka společností FedEx Express na 10 letounů. Světlou výjimkou z všeobecně panujících medvědích nálad byly dnes akcie společnosti RWE, které posílily v okamžiku, kdy se na trh dostaly zprávy o možném převzetí společnosti, což vyvolalo zájem o akcie této druhé největší německé utility. Akcie RWE zavíraly na hodnotě 86,54 euro (+3,57%). Ačkoli byl dnešní den na DAXu ve znamení prodejů, nedomnívám se že by byl dnešek ničím jiným než páteční realizací ziskových pozic podpořenou sentimentem světových trhů.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
