...Toyota Motor Corp. pokračovala v loňském roce ve zvyšování svého podílu na americkém trhu a poprvé v historii se stala během celého kalendářního roku třetím největším prodejcem aut na tomto trhu.
Společnost Toyota, mezi jejíž značky patří Toyota, Lexus a Scion, zakončila uplynulý rok s 15,4 procenta amerického automobilového trhu, ve srovnání s automobilkou DaimlerChrysler (DCX), jež zaujímala 13,3 procenta trhu.
Tržní podíl japonské automobilky vzrostl o více než dva procentní body ve srovnání s 13,3 procenta na konci roku 2005. Uplynulý rok byl také pro tuto automobilku nejlepší v její historii, když zvýšila své prodeje o 12,9 procenta na více než 2,5 mil. vozů.
Americká automobilka Ford Motor (F) byla schopna v loňském roce odolat útoku Toyoty a ponechat si titul druhé největší automobilky v USA poté, co prodeje Toyoty předčily poprvé prodeje Fordu v červenci a poté znovu v listopadu. Společnost Ford zakončila rok s 16,4 procenta amerického trhu a předpokládá, že v příštích několika letech se její tržní podíl sníží na 14-15 procent. To znamená, že se Toyota téměř jistě stane během roku dvojkou na americkém automobilovém trhu.
Prodeje společnosti Ford klesly během minulého měsíce o téměř 13 procent a za celý uplynulý rok se snížily o 8 procent na 2,9 milionu vozů.
Automobilka DaimlerChrysler prodala během prosince v USA 218 530 vozů, což meziročně znamená pokles o 1 procento. Na vykázaném poklesu se z velké části odrazil 10procentní pokles prodejů automobilů Mercedes.
Největší světová automobilka, General Motors Corp. (GM), reportovala za prosinec pokles prodejů o 13 procent na 334 501 vozů a celkové prodeje firmy za loňský rok klesly o 8,7 procenta. Tržní podíl společnosti činil 24,3 procenta s více než 4 miliony prodaných automobilů.
Japonská automobilka Honda uvedla, že se její prodeje v USA v prosinci snížily o 0,8 procenta, přičemž za celý rok 2006 vzrostly o 3,2 procenta na 1,5 milionu vozů. Podíl automobilky na trhu se během roku zvýšil na 9,1 procenta z 8,6 procenta v předešlém roce.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
