...Pfizer Inc. (PFE), která musí čelit těžké konkurenci výrobců generických verzí léčiv, v pondělí oznámila, že propustí 10 000 pracovníků a uzavře nejméně pět podniků. Společnost tak činí ve snaze snížit své roční náklady až o 2 mld. USD do konce příštího roku.
Drastická opatření, která společnost včera oznámila, pouze poukazují na těžkosti, kterým musí farmaceutické společnosti v poslední době čelit. Kromě vypršení patentové ochrany na své produkty, musí velké farmaceutické firmy čelit obchodnímu prostředí, ve kterém po nich pojišťovny a další velcí nákupčí léků žádají nižší ceny a více důkazů o hodnotě jejich produktů.
Společnost Pfizer již podruhé za dva roky oznámila drastický plán na redukci nákladů, který by jí měl pomoci v boji se ztrátou příjmů ve výši asi 14 mld. USD v období 2005-2007 kvůli vypršení patentové ochrany. Podle vyjádření analytika Tima Andersona ze společnosti Prudential společnosti Pfizer hrozí, že kvůli konkurenci generických verzí léků ztratí v letech 2010-2012 jednačtyřicet procent svých příjmů.
Jak včera společnost uvedla, hodlá své náklady zredukovat o dalších 500 mil. USD - 1 mld. USD, když v rámci dříve oznámeného programu oznámila redukci nákladů o 4 mld. USD ročně do roku 2008. Společnost hodlá uzavřít tři výzkumné podniky v Michiganu a dva výrobní podniky v New Yorku a Nebrasce. Společnost nevyloučila ani prodej dalšího výrobního podniku v Německu a uzavření výzkumných středisek v Japonsku a Francii.
Společnost, která včera také reportovala své výsledky hospodaření za čtvrté čtvrtletí, zopakovala, že pro letošní a příští rok očekává neměnné tržby, ale jak v roce 2007, tak v roce 2008 očekává nárůst zisku o 6-9 procent.
Akcie PFE včera oslabily o 0,99 % na 26,95 USD.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
