Včerejší kladný závěr trhů v USA dodal nákupní chuť i evropským investorům. Vzhledem k nástupu zimního počasí a dnes ze souvisejícího růstu cen ropy a energií profitují zejména energetické firmy. Optimismus investorů posunul rovněž BCPP o kus kupředu a index PX v průběhu seance vykazoval nejvyšší posílení v rámci středoevropského regionu. Z pohledu jednotlivých akcií obchodovaných v segmentu SPAD byly v průběhu dne největšími „tahouny trhu“ společnosti ČEZ a CETV následované společnostmi Telefónica O2 ČR a Orco. Z hlediska aktivity se dnes nejvíce obchodovalo s akciemi ČEZ (196 obchodů), Komerční banka (123 obchodů) a Telefónica O2 ČR (114obchodů). ČEZ těžící z nálady v regionu a vítězství v tendru na dodávky elektřiny Českým drahám zavíral na úrovni 927,86 Kč (+3,06%). Akcie CETV, za vydatné podpory včerejšího výsledku v USA, posílily na závěrečných 1.844,01 Kč (+1,94%). Zvýšená doporučení z předešlých dnů pro sektor telekomunikací působí na akcie Telefónica O2 ČR jako katalyzátor, který dnes posunul kurz na cenu 518,76 Kč (+1,28%). Rovněž včerejší oznámení NAV za rok 2006, které předčilo očekávání trhu, dnes opět pomohlo akciím společnosti Orco na zavírací cenu 3.251,53 Kč (+0,76%). V závěru seance se k „vítězné čtveřici“ zařadila i společnost Unipetrol s výsledkem 236,10 Kč (+1,68%). Zbývající akciové tituly zavřely na těchto hodnotách: Erste Bank 1.677,53 Kč (-0,27%), Komerční banka 3.229,51 Kč (+0,17%), Philip Morris 11.220,40 Kč (+0,04%) a Zentiva 1.286,52 Kč (+0,98%). Přes přetrvávající optimismus na jednotlivých trzích Evropy i USA dávají zobchodované objemy tušit nejistotu investorů z přicházejících firemních výsledků a souvisejícího rizika rychlé změny sentimentu.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
