...Hyundai Motor dnes reportovala překvapivý 8,6procentní pokles čtvrtletního zisku v důsledku silnějšího wonu a slabších prodejů po dílčích stávkách svých zaměstnanců.
Provozní zisk automobilky za období říjen-prosinec činil 307 mld. wonů, což zaostalo za odhady analytiků pro 386,7 mld. wonů. Za shodné období před rokem automobilka hospodařila se ziskem 336 mld. wonů a v předešlém čtvrtletí činil provozní zisk firmy 183 mld. wonů.
Čistý zisk automobilky za čtvrtletí končící 31. prosince činil 537 mld. wonů, a předčil tak průměrný odhad trhu pro 482,6 mld. wonů. Před rokem činil čistý zisk firmy 691 mld. wonů a ve třetím čtvrtletí hospodařila společnost s čistým ziskem na úrovni 283 mld. wonů.
Tržby společnosti se v meziročním srovnání snížily na 7,58 bilionu wonů z 8,117 bilionu wonů, ale překonaly odhady pro 7,56 bilionu wonů.
Pro letošní rok se očekává, že se zisky automobilky Hyundai zvýší za podpory nižších cen surovin, zvýšení cen automobilů a vyšších prodejů v zahraničí. I nadále se ovšem očekává posílení jihokorejské měny, ale už ne v takové míře jako v loňském roce.
Automobilka má za cíl zvýšit v letošním roce své prodeje o 14 procent na 31,13 bilionu wonů (33,27 mld. USD). Analytici předpokládají, že se čistý zisk společnosti za letošní rok zvýší o 22,2 procenta na 1,87 bilionu wonů oproti 1,53 bilionu wonů loni.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
