Ostravský Mittal Steel vykazuje poslední tři roky velmi dobré hospodářské výsledky, sekundárním efektem je růst ceny jeho akcií.
Jak je těžké odhadnout vrchol při růstovém sentimentu akcie, mohou nejlépe zhodnotit ti, co prodali akcie Mittal Steel Ostrva poté, co během roku 2002 zhodnotil tento ocelářský titul o desítky procent. Na začátku roku se tehdy ještě Nová Huť obchodovala kolem 25 Kč za akcii. Konec roku titul zastihl již v pásmu kolem 90 Kč, což je během jednoho roku jistě velmi zajímavé zhodnocení a mohlo motivovat k prodejům ty, kteří tehdejším ocelářům nevěřili. Těm, co to učinili není dozajista příliš příjemné zjištění, že dnes se ty samé akcie obchodují kolem 3 330 Kč.
Jaká bude cena akcie se dá samozřejmě těžko odvodit. Jak se říká, po bitvě je každý generál. Investoři se mohou rozhodovat jen podle dostupných informací o hospodaření a strategii společnosti. Ti, co v tomto případě zariskovali, tak skutečně získali. Nicméně to není na akciovém trhu vždy pravidlem.
Růst v posledním období a zvláště v posledním týdnu je dán především očekáváním velmi dobrých výsledků hospodaření za uplynulý rok. Data o zisku a ostatních ukazatelích MSO zatím nezveřejnil. Dostupnou informací je fakt, že společnost vyrobila 3,063 mil. tun oceli za rok 2006, což je v porovnání s předešlým rokem nárůst o téměř 15%. Dalším zajímavým aspektem je investiční plán na tento rok, který počítá se započetím projektů v hodnotě téměř 4 mld. Kč.
Závěr týdne zastihl MSO na historickém rekordu 3 344 Kč za akcii, což je zhodnocení během jednoho týdne přesahující 6%.
Akciím MSO mohla v uplynulém týdnu konkurovat snad jen Komerční banka, jejíž akcie zhodnotily o velmi zajímavých 8,5% a týden uzavřely na 3 484 Kč.
Růst byl tažen zejména silnou zahraniční poptávkou po zvýšení doporučení od J.P. Morgan.
Roman Jandík
RM-SYSTÉM, a.s.
9. února 2007



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
