O regionálním rozdělení trhů nemůže být v poslední době žádných pochyb a tak je i pro pražskou burzu podstatný nejen fakt, že se index DAX dostal nad magických 7 000 bodů, ale také s jakými celoročními výsledky se nyní prezentují firmy ve Varšavě a Budapešti. Zatímco maďarské reformy veřejných financí krutě dopadly i na místní firmy a i společnosti označované jako „top pics“ MOL či banka OTP překvapily velice negativními reporty, v Polsku jsou výsledková data smíšená. A tak se veškerá pozornost směřuje do České republiky a to zejména na čtvrtek a výsledky ČEZu s Telefónicou O2 ČR.
 
Energetici z ČEZu sami sebe odhadli na 28,5 miliardy korun čistého zisku, ale dle našich predikcí by měli tento odhad o téměř 800 milionů překročit. Za pokračujícím růstem ziskovosti Skupiny ČEZ v tomto období by mělo opět stát zejména udržení stále vysokých marží z výroby i distribuce elektrické energie. Společnost je nyní pod tlakem klesajících cen elektrické energie na německých trzích, zhroucení trhu emisních povolenek, které se obchodují za zlomek vstupních cen a také nejasnosti při prodeji 7% státního balíku, kdy se čelní představitelé státu zatím neshodli na metodě prodeje. Osobně preferuji prodej přes kapitálové trhy, jakožto nejtransparentnější metodu, která navíc BCPP, a.s. objemově pomůže a ostatním firmám ukáže, že IPO či nestrategické podíly státních podniků vynáší touto metodou prodeje více, navíc za kratší časovou periodu.
U Letiště Praha, ČSA, Česká pošty, (či stále diskutovaných) Budvaru, Čepra či ČEPS však vláda nejspíše zvolí kombinovanou metodu prodeje.
 
Výsledková sezóna skončí příští týden reporty z českých bank, farmacie a petrochemie. Dle mého názoru bude letos mimořádně sledovaná i CME, která byla tahounem indexu PX v prvních měsících letošního roku a jejíž skvělá provozní část hospodaření bude opět koupána ve ztrátách položek pod provozní ziskem. Jak si tento fakt přeberou investoři sledující zejména Tržby a EBITDA marže zůstane asi největším tajemstvím letošní „earning season“
 



 
				 
								











 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					