Centrální banka Japonska, Bank of Japan, dnes zvedla svou klíčovou úrokovou sazbu o 25 bazických bodů na 0,5 procenta v hlasovacím poměru 8:1.
Centrální bankéři dostatečně připravovali trhy na zvýšení úrokových sazeb,šlo jen o to, zda-li ustojí politické tlaky, které byly poslední dobou na ně vyvíjeny. Ten nejposlednější byl v podobě vládního ekonomického reportu, který vyšel v pondělí a žádal po BoJ „odpovídající“ rozhodnutí s důrazem na utlumenou domácí spotřebu a dostatkem času na rozpoznání dalších ekonomických vlivů.
Nervóznější atmosféra okolo dvoudenního zasedání BoJ se přelila i na finační trhy. Ekonomové se ve svých predikcích značně rozcházeli. Nejposlednější průzkumy ukazovaly na to, že 60% trhu odhaduje zvýšení sazeb, zbytek trhu byl pro ponechání. BoJ se nakonec rozhodla nepodlehnout politickým tlakům a zvedla po více než půl roce svou hlavní sazbu opět o čtvrt procenta. Ve svém prohlášení zmínila, že očekává pozvolný ekonomický růst a zlepšení spotřebitelské nálady. Dále uvedla, že dnešní rozhodnutí neznamená to, že bude zvyšovat úrokové sazby v řadě na pravidelných mítincích, ale že půjde o pozvolný trend.
Tímto prohlášením zjemnila dopad dnešního rozhodnutí na instrumenty finančního trhu. Ceny futures kontraktů na krátkodobou úrokovou míru na euroyen se dnes v Londýně obchodují níže. Nejvíce se to projevilo na předním kontraktu s expirací v příštím měsíci, ten se nyní(15:00) obchoduje o téměř 4 ticky „levněji“ na ceně 99,33 což odpovídá úroku 0,67 procenta.



 
				 
								











 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					