Během dnešního dne si otázku jaká bude současná korekce klade nejeden obchodník, ale i obyčejný člověk, který občas nahlédne na burzu. Vyvstává hned několik otázek. Začalo TO už? Jak bude silná a jak dlouho bude trvat? Začneme ale od počátku. Ve včerejším obchodování dostal nejprve silný zásah trh čínský, když po spekulacích o možném zásahu státu do finančního trhu oslabil celý index o nevídaných 9,5%. Vlna se postupně přelila do Evropy, kde mohutně oslabily všechny známé indexy (DAX -3%, CAC -3%, ATX -4,9%) včetně českého PX (-4,1%). Vlna výprodejů pokračovala dále a vtrhla do Ameriky, kde nejznámější a nejsledovanější indexy oslabily kolem 3,6%. Zaznamenaly tak největší jednodenní pokles od teroristických útoků v září 2001. Ameriku nepodpořily ani poslední makrodata, když objednávky zboží dlouhodobé spotřeby poklesly o 8% (očekával se pokles ve výši 3%). V noci pak znovu zasáhly výprodeje Japonsko (-2,9%) a celou Asii. Poněkud paradoxně jako jediná posílila Čína (a to o 3,5%), ve které vše začalo. Během dnešního obchodování pak lze očekávat další poklesy v Evropě, čemuž odpovídají právě probíhající výprodeje.
Proti květnové korekci se však ta dnešní odlišuje. Květnová byla zapříčiněna zvyšováním úrokových sazeb, které vedly k odlivu prostředků z akciových trhů. Dnešní korekce začala zmíněnou spekulací zda čínská vláda zasáhne do finančních trhů. V době, kdy akciové indexy překonávaly jedno maximum za druhým, je však „čínský důvod“ pouze první záminkou k mohutné realizaci zisků. Další pokračování této „vlny“ je velmi těžké odhadnout. Korekce může být hluboká a rychlá, ale indexy také mohou pokračovat v pozvolném poklesu trvajícím několik měsíců. Nutno podotknout, že indexy rostly postupně bez většího přerušení dlouhou dobu a proto mohou být celkové propady klidně ve výši 15% a více. Na druhou stranu ale korekce může skončit stejně rychle jak se objevila.



 
				 
								











 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					