Nejprve předala velká americká společnost General Electric (GE) nabídku na převzetí. To se ale vůbec nelíbilo francouzským politikům. Ti nechtěli, aby největší průmyslový koncern v zemi padl do rukou labužníkům z USA, kteří jsou ve Francii označováni za divoké jedlíky „hamburgrů“. Proto se okamžitě začal hledat bílý rytíř a nakonec byl nalezen v zemi dávného úhlavního nepřítele. Koncern Siemens má přispěchat na pomoc a zahnat „zlé“ Američany.
Vedení společnosti Siemens zveřejnilo, že podá nabídku, jakmile jim bude umožněn náhled do účetních knih. Ale tento pohled na čísla a fakta si může Siemens ušetřit. Neboť správní rada Alstomu rychle sáhla po čerstvém crosainu s americkou příchutí. Deník „Figaro“ pak oznámil, že členové správní rady se rozhodli pro americkou nabídku – ačkoliv slavit přípitkem by bylo poněkud předčasné.
Kdo si myslí, že nabídka z Německa za energetickou divizi Alstom může překročit 12,35 Mrd. EUR, dojde rychle k závěru, že se mílí. Neboť vše má být ještě během následujících čtyř týdnů nezávisle přezkoumáno. A v tomto čase přijde ještě taková nebo maková nabídka, pravděpodobně od Siemensu. K tomu má ve Francii politika tradičně větší sílu než v Německu.
Ve Francii se neobejde žádný velký podnik bez státu a jeho smluvních garancí. Tento model je zodpovědný za 57% hospodářského výkonu Francie. Pro srovnání: V Německu se „státní kvóta“ pohybuje okolo 44%. Přesto budou na konci závodu úspěšní Američané, neboť struktura a produkty Alstomu se lépe doplňují u GE než kombinace Alstom/Siemens. Ovšem na počátku týdne francouzská vláda oznámila, že se ji nynější nabídka nezamlouvá a přivítala by spojení dopravních aktivit obou podniků.
Zdroj: ZertifikateJournal
Dokument ke stažení pod zprávou



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
