Mezi novými burzovními společnostmi se totiž našli i podvodníci, uveďme například bratry Haffovy (EM.TV) nebo Bodo Schnabela (Comroad).
Dále se ukázalo, že mnoho obchodních modelů není životaschopných, nebo přinejmenším že nemohou dlouhodobě generovat zisk. Přitom samotná idea byla vynikající: novým, rozvíjejícím se firmám byla poskytnuta platforma, která jim umožnila získat finanční kapitál pro vybudování funkčního obchodního modelu. Přesto Neuer Markt můžeme označit za spoluviníka toho, že je německá akciová kultura takřka v troskách a že mladé startup společnosti zde jen těžko získají potřebné finanční zdroje. Proto není překvapením, že by si současný německý ministr hospodářství Philipp Rösler opět přál něco jako Neuer Markt. Protože i v Německu se nachází několik mladých a slibných společností, které vyvíjejí zajímavé produkty – a to především pro dále se rozvíjející internet.
Právě v období dluhové krize se banky zdráhají poskytnout začínajícím společnostem potřebné úvěry, a proto je mnoho projektů teprve v plenkách. S novým tržním segmentem pro startups, který by samozřejmě potřeboval úplně nové jméno, by takoví nováčci získali opět vytouženou pozornost. Myšlenka je to dobrá, a to i v období voleb. Jako špatný tah však považujeme to, že na takový trh by měl být bez drobných soukromých invesstorů, kterým má být přístup odepřen. Právě tito investoři se z minulých chyb poučili, a mohli by nyní jistě kriticky dohlížet na tento tak napínavý tržní segment.
Více se dočtete na stránkách ZertifikateJournal