Předtím však musí management Twitteru splnit různé úkoly. Pro mnoho investorů je totiž tento poskytovatel sociální sítě a mikroblogu stále ještě španělskou vesnicí. První informace o záměrech přinesl burzovní prospekt zveřejněný na konci minulého týdne. V roce 2010 dosáhl obrat této mladé společnosti 28 milionů amerických dolarů, v roce 2011 pak 106 milionů dolarů a v loňském roce 317 milionů dolarů. V prvním pololetí tohoto roku dosáhl obrat dokonce již 254 milionů dolarů. Nárůst je tedy zaručen.
Tato čísla podtrhuje také počet uživatelů této služby, jak vyplývá z firemního prospektu. Twitter nyní používá okolo 215 milionů aktivních uživatelů, z nichž je okolo 100 milionů aktivních denně, což odpovídá zhruba 500 milionům tweetům za den – a to na celé zeměkouli, téměř ve všech zemích světa. Peníze Twitter vydělává výhradně pomocí reklam ve zprávách, a právě zde by měl firemní management ještě zabrat. Příjmy společnosti jsou prozatím příliš nízké, a nepokryjí náklady na datová centra, marketing a další vývoj. A proto Twitter zaznamenal za první pololetí ztrátu okolo 69 milionů dolarů.
Od založení Twitteru se nasbírala celková ztráta ve výši téměř 420 milionů dolarů. A zisky jsou zatím v nedohlednu. Přesto IPO Twitteru téměř jistě upoutá pozornost investorů, jak ukázala i událost z před minulého pátku. Jeden obchodník zaměnil budoucí burzovní zkratku Twitteru (TWTR) za zkratku málo známého a insolventního maloobchodu s elektronikou Tweeter Home Entertainment (TWTRQ). Důsledek: Než bylo zastaveno obchodování, kurz akcií společnosti Tweeter stihnul vystřelit o šílených 2.200 procent vzhůru. Z toho plyne ponaučení: Investoři musí vždy jednat s chladnou hlavou – a to i při vzrušujících burzovních událostech.
Více se o certifikátech dočtete na stránkách ZertifikateJournal