V dlouhodobém horizontu by kupodivu obstály oba indexy téměř identicky. Manažeři společností jsou vždy patřičně hrdí, pokud jsou jejich akcie přijaty do vybrané společnosti indexu Dow Jones a naopak se a tváří kysela, když je společnost z indexu vyřazena. Právě toto potkalo 20. září společnosti Alcoa, Bank of America a Hewlett-Packard. Akcie společnosti Alcoa zaostávaly v posledních pěti letech za Dow Jones o 94 procent. Zpětně ale může být vyřazení z indexu dobrou příležitostí k tomu, jak se těmito “padlými anděli” z indexu Dow Jones dobře předzásobit.
Průzkum tří vědců z kalifornské Pomona College ukazuje, že akcie, které byly vyřazeny z indexu, se v pozdějším období vedlo výrazně lépe, než akciím společností, které byly nově do indexu zařazeny. Během pěti let od vyřazení si společnosti připsaly v průměru 173 procent, oproti tomu noví členové indexu získali „pouze“ 65 procent. Pro Goldman Sachs, Nike a Visa, kteří byli do indexu Dow Jones nově přijati, to nejsou příliš dobré vyhlídky. Společnostem se obvykle před přijetím do indexu vedlo dobře, dokonce tak dobře, že se jim podařilo dostat se elitní společnosti. Vědci zkoumali vývoj akciových kurzů mezi lety 1929 až 2005.
Pokud by do této studie zahrnuli i současnou finanční krizi, ztratily by jejich výsledky svou přesvědčivost. Tak například akcie pojišťovny AIG se stále ještě nestihly plně vzpamatovat z kurzových ztrát zaznamenaných na vrcholu krize (v září 2008), poté co byla tato společnost z indexu Dow Jones vyřazena. A občas u Dow Jones IA platí také úplně jiné zákonitosti. Když byla v září 2012 do indexu přijata United Health Group, musela k údivu investorů index opustit společnost Apple. Přesto nakonec americká pojišťovna překonala giganta s iPhony o 65 procent. Inu někdy členství přináší i výhody.
Více se o certifikátech dočtete na stránkách ZertifikateJournal



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
